اشتباه‌های رایج کسب و کار آنلاین‌ها در بازاریابی

بازاریابی یکی از عناصر حیاتی هر کسب و کار آنلاینی است و اگر به درستی انجام شود موفقیت کسب‌وکار را تضمین خواهد کرد. ولی اشتباه کردن در بازاریابی نیز مانند هر مبحث دیگری اجتناب ناپذیر است مخصوصا زمانی که کسب و کار آنلاین در مراحل اولیه باشد. از طرفی باید این واقعیت را پذیرفت که هیچ روش بازاریابی نخواهد توانست موفقیت کسب و کار آنلاین را صد درصد تضمین کند اما اشتباه‌های زیای وجود دارند که می‌توان از انجام آن‌ها خودداری کرد. در ادامه‌ی این مقاله‌ی وبلیان به بررسی هفت مورد از این اشتباه‌ها می‌پردازیم.۱- استخدام کارمند تمام‌وقت برای بازاریابیمدیریت کردن هزینه‌ها و استخدام کارمندان از جمله موارد ضروریی هستند که تمام شرکت‌ها مخصوصا شرکت‌های تازه تأسیس باید به آن توجه کنند. استخدام یک کارمند تمام‌وقت برای انجام امور بازاریابی نتیجه‌ای به جز هزینه‌های اضافی برای شرکت به همراه نخواهد داشت. کمک گرفتن از کارمندان آزادکار، کارآموزان یا حتی آژانس‌های تبلیغاتی از نظر هزینه برای کسب و کار آنلاین‌هایی که زمان زیادی از راه‌اندازی‌شان نمی‌گذرد بهتر است. ممکن است استخدام بازاریابان به صورت تمام‌وقت این احساس را به شما القا کند که شانس بهتری برای شناسایی فرصت‌های موجود خواهید داشت اما این مبحث را فراموش نکنید که هر هزینه‌ی اضافی به ضرر شرکت است و به موفقیت آن لطمه وارد می‌کند.۲- عدم راه‌اندازی وب‌سایتاین روزها اغلب مشتری‌ها برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات و خدماتی که انجام می‌دهید به وب‌سایت مراجعه کرده و از این طریق با شرکت ارتباط برقرار می‌کنند. بنابراین هر کسب‌وکاری باید یک وب‌سایت برای معرفی کاری که انجام می‌دهد داشته باشد. اگر هنوز به فکر راه‌اندازی سایت نیفتاده‌اید مطمئن باشید که مشتری‌های زیادی را به رقبایی که وب‌سایت حرفه‌ای دارند باخته‌اید. علاوه‌براین یک وب‌سایت خواهد توانست پل ارتباطی شما با مشتری‌ها باشد. همچنین این مبحث را فراموش نکنید که راه‌اندازی وب‌سایت مانند گذشته سخت نیست و هر شخصی با اندکی هزینه خواهد توانست دامنه‌ی مورد نظرش را ثبت کرده و از سایت‌سازها برای پیاده‌سازی آن کمک بگیرد.۳- استفاده نکردن از استراتژی مناسب برای سئوهمان‌طور که می‌دانید راه‌اندازی وب‌سایت به فقطیی کافی نیست. زمانی که یک وب سایت از استراتژی مناسبی استفاده کند رتبه‌ی بهتری به وسیله موتورهای جستجو مخصوصا گوگل دریافت می‌کند. بنابراین احتمال اینکه در نتیجه‌ی جستجو به کاربر نشان داده شود بالاتر می‌رود. استراتژی مناسب برای سئو یعنی باید از کلمات کلیدی مناسب برای محتوا، عنوان، توضیحات و تگ‌ها استفاده کنید. همچنین متن نوشته شده باید ساختار مناسبی داشته و برای کاربران مفید باشد. اگر نمی‌دانید که چگونه باید کلمات کلیدی را در کدهای وب‌سایت وارد کنید کافی است داخل اینترنت را جستجو کنید. مطالب آموزشی زیادی در این مورد نوشته شده‌اند که به شما کمک خواهند کرد.۴- تحلیل نکردن استراتژی بازاریابیشناخت استراتژی بازاریابی و در نظر گرفتن مقدار تأثیرگذاری آن از خود استراتژی ضروری‌تر است. درواقع اگر مقدار فروش و درآمد شرکت بر اساس تعداد کلیک‌هایی که روی تبلیغات انجام شده است مورد تحلیل قرار نگیرد یعنی عملا هیچ استراتژی برای بازاریابی استفاده نشده است. داده‌های جمع‌آوری شده را مورد تحلیل قرار دهید و ببینید کدام راه تغییرات مثبت‌تری روی افزایش مقدار درآمد شرکت داشته است. بازاریابی یک فرآیند استاتیک نیست و باید به طور دائم مورد بررسی و تحلیل قرار بگیرد تا بهترین راه را متناسب با کسب‌وکار شما پیدا شود.۵- هدف قرار دادن مخاطبان اشتباهاگر یک برند درک و شناخت مناسبی از مخاطبانش نداشته باشد نخواهد توانست با آن‌ها ارتباط برقرار کند. پیدا کردن کانال‌های ارتباطی صحیح برای دسترسی به مخاطبان و برقراری ارتباط با آن‌ها ضروری است. همچنین تمرکز کردن روی یک کانال کافی نیست و شانس دسترسی به مخاطبان بیشتر و بهتری که بتوانند به مشتری تبدیل شوند را از برند می‌گیرد.۶- عدم استفاده‌ی کارآمد از وبلاگ‌هامقاله‌ی مرتبط:چگونه به عنوان نویسنده ضروریان کار کنیمهر وب‌سایتی باید یک قسمت وب‌لاگ داشته باشد و به طور مرتب به‌روزرسانی شود. هرقدر محتواها مفیدتر باشند احتمال اینکه خوانندگان آن به مشتری تبدیل شوند بیشتر است. همچنین فراموش نکنید راه‌های زیادی برای استفاده از وبلاگ وجود دارد و اگر سایت خودتان هنوز این قسمت را راه‌اندازی نکرده است باز هم خواهد توانست از مزایای آن بهره‌مند شود. کار در سایر وب‌سایت‌ها به‌عنوان نویسنده‌ی ضروریان یکی از موفق‌ترین استراتژي‌های بازاریابی است و شمار زیادی از کارآفرینان از این استراتژی استفاده می‌کنند. همچنین می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی برای پست‌های مرتبط با مبحث برند کامنت بگذارید و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای بازاریابی کنید.۷- تمرکز بیش از اندازه روی رقبابررسی کردن استراتژی بازاریابی که به وسیله رقبا مورد استفاده قرار می‌گیرد ایده‌ی بدی نیست اما نباید از آن الگوبرداری شود. تبلیغات راهی برای رساندن صدای برند به مشتری هستند و اگر شیوه‌ی انجام این کار مستقیما از برند دیگری کپی شود نه فقط شانس رساندن صدای برند به مشتری از دست می‌رود بلکه مشتری‌ها نیز از شباهت تبلیغات خسته خواهند شد. همچنین هیچ تضمینی وجود ندارد که روش استفاده شده به وسیله یک برند برای بقیه‌ی کسب‌وکارها نیز جواب دهد. بهترین کار این است که روش مورد استفاده به وسیله دیگران را مطالعه کرده و آن را با کمی تفکر و نوآوری ترکیب کنید.
https://www.zoomit.ir/2018/1/29/267778/common-marketing-mistakes-business-startups-should-avoid/

کلیدواژه : brandingmarketing
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان