برای کسب موفقیت در کسب و کار، به دنبال مد روز نباشید

 مایکل ای گربر نویسنده و مشاور کارآفرینی است که در سال‌های گذشته به بیش از ۷۰ هزار کسب و کار در ۱۴۵ کشور دنیا مشاوره داده است. او نویسنده کتاب The E-myth Revisited است که تا کنون بیش از ۵ میلیون نسخه از آن در سرتاسر جهان به فروش رفته است. در ادامه‌ی این مقاله‌ی وبلیان به بازگو کردن دیدگاه های او در مورد دنبال کردن مد روز و ترندهای جهانی به وسیله کارآفرینان می پردازیم.مقاله‌های مرتبط:ضروری‌ترین روندهای فین تک در سال ۲۰۱۸نیچه زمانی گفته بود که اخلاق فقط به خاطر وجود بی اخلاقی معنی پیدا می کند.  ممکن است بتوان همین دیدگاه را در مورد ترندهای کسب و کار نیز به کار برد. مطمئنا در طول تاریخ سرمایه‌گذاری و کسب وکار، فراز و فرودهای متعددی برای پدیده‌های متنوع ساخت شده است. نکته‌ی ضروری این است که به عقیده‌ی فعالان باتجربه‌ی دنیای کسب و کار، مد روز و ترندهای جهانی همیشه وجود دارند اما موفقیت از دنبال کردن آنها پدیدار نخواهد شد.در واقع ترندها این پتانسیل را دارند که حباب به‌وجود بیاورند و حباب نیز پتانسیل بالایی برای ترکیدن و نابود کردن شمار زیادی از سرمایه‌گذاران و فعالان خود را دارد. نمونه‌ی بارز این اتفاقات در دوران تشکیل حباب دات‌کام در انتهای قرن بیستم دیدن شد. در دوران کنونی نیز شمار زیادی از کارشناسان، رمزهای ارزنگاری شده را نوعی حباب می‌دانند.نمونه‌های گفته شده نمونه‌های انگشت شماری از هزاران حواس پرتی است که فقط با هدف گمراه کردن شما از مسیر کارآفرینی به‌وجود می‌آیند. نکته‌ی جالب توجه این است که عموم حباب‌های کسب و کار، جذاب هستند و افراد کمی در مورد آنها اطلاع دارند. در نتیجه این که شما در حوزه‌ی حباب‌ها کار کنید، در ذهن شمار زیادی یک کسب و کار جذاب خواهد بود.به هر حال اکثر کارآفرینان نوپا در زمان کار به وسیله این حباب‌ها جذب می‌شوند و زمان باارزش خود را روی آنها می‌گذارنند. در صورتی که یک کارآفرین باید تمام تمرکز خود را روی حوزه‌ی کار خودش بگذارد و انرژی مورد نیاز را فقط برای اهداف کسب و کار آنلاینش مصرف کند.برای توضیح بهتر این مساله می‌توان ترند روز جهانی یعنی بلاک‌چین و ارزهای رمزنگاری شده را نمونه زد. شمار زیادی از مطالب امروز دنیا در مورد فواید فناوری بلاک‌چین صحبت می‌کنند؛ اما از طرفی یکی از محصولات بزرگ این فناوری یعنی بیت کوین با چالش‌های قانونی شدن و قابلیت تبادل در بازارهای رسمی روبرو است. به همین خاطر، نکته‌ی اصلی برای یک صاحب کسب و کار مرتبط این است که از میان این دو حالت، آن موقعیتی را که با طرح کسب و کارش سازگار است انتخاب کند. به بیان دیگر شما صرف معروف بودن یک پدیده نمی‌توانید به آن وارد شوید و حتما باید فواید و ضررهای آن را با توجه به طرح اولیه‌ی کسب و کارتان، بسنجید.در این میان راهکاری که برای صاحبان کسب و کار آنلاین‌ها پیشنهاد می‌شود، افزایش ارتباطات با با تخصصان است. در مورد نمونه بیت کوین، شما به عنوان یک صاحب کسب و کار می‌توانید با افراد با تخصص در این زمینه در ارتباط باشید و این اربتباط را روز به روز قوی‌تر کنید. نتیجه‌ی این اقدام شما (که اکثر رقبایتان آن را انجام نمی‌دهند) دسترسی به منبع اطلاعاتی قوی در مورد ترند روز جهانی است. بدین ترتیب شما به دو هدف می‌رسید. اول این که دچار حواس‌پرتی از اهداف اصلی کسب و کار آنلاین نمی‌شوید و در مرحله‌ی دوم، در صورت نیاز می‌توانید اطلاعات مورد نظر در مورد مد روز را برای مشتریان جمع‌آوری کنید. از طرفی در صورتی که اتفاقات مثبتی در حوزه‌ی این ترندها رخ دهد، شما از طریق شبکه‌ی ساخت شده می‌توانید تصمیم مناسب را در مورد حضور در این بازارهای اتخاذ کنید.فراموش نکنید که هدف اصلی، بهره بردن از تمامی شرایط به سود رشد کسب و کار آنلاین است. در نتیجه ابتدا هدف خود را مشخص کرده و تمام تمرکز خود را روی آن بگذارید. در مرحله‌ی دوم با با تخصصین ترندهای جهانی در ارتباط باشید و تلاش کنید در مواقع مناسب، از آنها مشورت گرفته و اطلاعات را به سود کسب و کار آنلاین به کار بگیرید.
https://www.zoomit.ir/2018/2/6/268098/stop-chasing-trends/

کلیدواژه : entrepreneurstrends
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان