بهترین راه تشخیص فرصت‌های مناسب کسب‌وکار

هر رهبر یا کارآفرینی دوست دارد با تمام وجود برای موفقیت کسب‌وکار خود تلاش کند و هر کار لازمی را انجام دهد. رویدادها و جلسات یکی از ضروری‌ترین مکان‌ها برای آشنایی با افراد مرتبط با صنعت و شناختن فرصت‌های جدید هستند. اما همان‌طور که می‌دانید انجام این کار عملی نیست؛ زیرا رهبر کسب‌وکار یک نفر است و نخواهد توانست به طور همزمان در تمامی جلسات، کنفرانس‌های مرتبط با رهبری و رویدادها شرکت کند. درنتیجه باید بهترین و ضروری‌ترین رویدادها را از میان آن‌ها انتخاب کند. حضور پیدا کردن فقط در رویدادهای خاص بسیار منطقی به نظر می‌رسد اما ممکن است از نظر یک کارآفرین قابل قبول نباشد. یک کارآفرین عادت کرده است همیشه در کنفرانس‌ها و جلسات مرتبط حضور داشته باشد و با عدم شرکت در یکی از آن‌ها احساس می‌کند فرصت بسیار بزرگی را از دست داده است.کارآفرینان افرادی هستند که از شرکت در رویدادها لذت می‌برند و از این طریق با افراد جدید آشنا می‌شوند. مخصوصا اگر کسب و کار آنلاینی را به تازگی راه‌اندازی کرده باشند باید با شبکه‌سازی درست و مناسب از مهارت این افراد در آینده استفاده کرده یا بهترین اعضا را برای تیم خود انتخاب کنند. درنتیجه دائم نگران این مبحث هستند که با عدم شرکت در یک رویداد فرصت رشد کسب‌وکار خود را از دست بدهند.واقعیت این است که رویدادها و کنفرانس‌های کاری هیچ موقع تمام نمی‌شوند و حضور در تمام آن‌ها برای یک کسب‌وکار مناسب نیست. مطمئنا زمانی که کسب‌وکار رشد پیدا می‌کند، نه شما و نه هیچ یک از اعضای تیم زمان و منابع کافی برای حضور در رویدادها را نخواهید داشت. بنابراین بهترین و موثرترین راه این است که از میان دعوت‌نامه‌های بی‌شمار مناسب‌ترین آن‌ها را شناسایی کنید. تشخیص مناسب‌ترین رویدادها چالش دیگری است که رهبر تیم باید با بررسی دقیق پشت سر بگذارد. سه سوالی که در ادامه‌ی این مقاله‌ی وبلیان بررسی می‌کنیم به تشخیص بهترین و مناسب‌ترین فرصت‌ها کمک می‌کنند.۱- آیا مخاطبان و اهداف یکسانی با سایر شرکت کنندگان دارید؟ممکن است این سوال ساده و واضح به نظر برسد اما پاسخ آن بسیار ضروری است. تیم‌های شمار زیادی وجود دارند که زمان خود را برای پروژه‌های غیر مفید صرف می‌کنند. پروژه‌هایی که در بلند مدت هیچ فایده‌ای برایشان ندارد و فقط منابع و انرژی اعضای تیم را هدر داده است. بنابراین پیش از هر کاری، هدف اصلی شرکت در رویداد یا جلسه باید مورد توجه قرار بگیرد. تصور کنید به رویداد یا جلسه‌ای دعوت شده‌اید که هیچ وجه اشتراکی میان اهداف شما و آن‌ها وجود ندارد. این همکاری چگونه خواهد توانست به رشد شما یا سایر شرکت کننده‌ها کمک کند؟ این مبحث در مورد فرصت‌های بازاریابی مشترک برندها نیز صادق است. امروزه شاهد برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی مشترک شمار زیادی میان برندهای ایرانی و خارجی هستیم. آیا این کمپین برای هر یک از برندها به یک اندازه ضروری است؟ آیا حوزه‌ی کاری برند و مخاطبان آن با مبحث کمپین، سمینار یا پروژه‌ی تحقیقاتی در ارتباط است؟ممکن است همکاری کردن در چنین شرایطی جالب و وسوسه‌کننده به نظر برسد اما تا زمانی که برندها مخاطبان و اهداف یکسانی نداشته باشند، حضور در چنین جلسات یا مراسمی فقط هدر دادن وقت و انرژی است.۲- اهداف و موقعیت‌های آینده را نیز در نظر بگیریدگاهی اوقات مشترک نبودن اهداف و مخاطبان دلایل کافی برای نپذیرفتن فرصت همکاری نیستند. انجام یک کار ممکن است در حال حاضر ایده‌ی خوبی نباشد یا مفید به نظر نرسد اما ممکن است در آینده مفید واقع شود. از همه ضروری‌تر اینکه وقت و انرژی زیادی از شما و سایر اعضای تیم نمی‌گیرد اما موقعیت خوبی را برای طرف مقابل ساخت می‌کند. این مدل از همکاری‌ها در بلند مدت جواب می‌دهد. به این صورت که کسب‌وکار مورد نظر با پیشنهاد فرصت‌های جالب اقدام به جبران لطف شما می‌کند.به‌عنوان نمونه فرض کنید شرکتی یک پلت فرم خبری راه‌اندازی کرده است و از شما می‌خواهد مطلبی برایش بنویسید. استراتژی محتوای شما با آن سایت خبری همخوانی ندارد اما به انجام این کار علاقه‌مند هستید. همچنین نوشتن یک مطلب کوتاه زمان زیادی از شما نمی‌گیرد، پس پیشنهاد را قبول می‌کنید. بعد از گذشت چند ماه کسب‌وکار آن پلت‌فرم خبری رونق می‌گیرد و قسمت مرتبط با کسب‌وکار شما نیز در آن راه‌اندازی می‌شود. درنتیجه به واسطه‌ی رابطه‌ی خوب خود با مدیر آن کسب‌وکار می‌توانید مطالب خود را در سایت به چاپ برسانید. از آنجایی که سایت پرطرفدار است شانس بزرگی برای رشد کسب‌وکار شما فراهم می‌شود.۳- آیا به جای گفتن «بله» می‌توانید پیشنهاد دیگری ارائه دهید؟«نه» گفتن در برخی شرایط به هیچ عنوان ساده نیست مخصوصا زمانی که شخصی درخواست کمک کرده باشد. یکی از بهترین کارها در این شرایط پیشنهاد راه جایگزین و معرفی او به یک فرد یا کسب‌وکار مرتبط است. این روزها همه‌ی کارآفرینان و همه‌ی شرکت‌ها درگیر مسائل خود هستند و ممکن است فرصتی برای رفع مشکل طرف مقابل پیدا نکنند. بهترین کار در چنین شرایطی این است که شخص مورد نظر را به فرد دیگری معرفی کنید. گاهی‌اوقات معرفی کردن فرد یا کسب‌وکار حتی نتیجه‌ی بهتری خواهد داشت. رد یک فرصت به هیچ عنوان بد نیست اما خوب است که با پیشنهاد بهتری همراه باشد.یک کارآفرین هر روز در حال یاد گرفتن مبحثات جدید است و همیشه بهترین معلم، تجربه است. رهبر یک کسب‌وکار به مرور زمان یاد می‌گیرد انجام چه کارهایی و برقراری ارتباط با چه کسانی به پیشرفت کسب‌وکارش کمک خواهد کرد. سه سوالی که در این مقاله بررسی کردیم روند تصمیم‌گیری را سرعت می‌قسمتند و احتمال اشتباه را کاهش می‌دهند.بیشتر بخوانید: مشاور مالی کسب و کار آنلاین، نیاز مشترک همه کارآفرینان آیا هدف‌گذاری برای کارآفرینان تازه‌کار بیهوده است معرفی کسب و کار آنلاینی برای ارائه بسته بندی دوستدار محیط زیست تلاش یک فرد نابینا برای افزایش شانس استخدام معلولان تدابیر کارآفرینان بزرگ برای رویارویی با بحران‌های مالی
https://www.zoomit.ir/2018/4/26/271227/best-way-leaders-identify-right-business-opportunities/

کلیدواژه : Brandentrepreneur
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان