تا 60 درصد تخفیف به مناسبت رونمایی از نسخه جدید وبسایت در کلیه محصولات.

تدابیر کارآفرینان بزرگ برای رویارویی با بحران‌های مالی



ریسک‌های مالی مستلزم مدیریت و کنترل دقیق هستند؛ در غیر این صورت ممکن است به شکست کامل کسب‌وکار منجر شوند. اگرچه نرخ شکست کسب و کار آنلاین‌ها با کمی اغراق همراه بوده است؛ اما هنوز در احتمالات بالای آن تردیدی نیست: مطابق آخرین آماره اداره‌ی کار آمریکا، ۲۰ درصد از کسب‌وکارها در طول یک سال اول و نیمی از آن‌ها طی پنج سال سقوط می‌کنند.
بیشتر این شکست‌ها نتیجه‌ی ترکیبی از عامل ها بحران‌زا است. در مرحله‌ی اول مشکلاتی نظیر عدم شناخت نیاز بازار، تیم نامناسب یا رقابت سنگین و در مرحله‌ی بعد ورشکستگی، فاکتورهایی هستند که باعث شکست کسب‌وکارهای نوپا می‌شوند. حدود ۲۹ درصد از شرکت‌ها، پیش از سقوط با مشکلات مالی مواجه‌اند. مخارج غیرمنتظره، افزایش ناگهانی هزینه‌های تولیدی و کسر بودجه، نقطه‌ی پایان راه شرکت‌هایی است که با دیگر چالش‌های بازار نیز در حال مبارزه‌اند.
بنابراین کارآفرینان باید بدانند که در شرایط اورژانسی مالی، چه واکنشی داشته باشند. برخی از مشهورترین شرکت‌های فعلی جهان نیز در گذشته این شرایط بحرانی را تجربه کرده‌اند:

فدکس

مقالات مرتبط:
داستان طرد شدن و شکست بزرگ‌ترین کارآفرینان دنیا
کوالکام چگونه گرفتار بحران شد

فردریک اسمیت، بنیان‌گذار فدکس، دو سال پس از تأسیس این شرکت دریافت که به علت افزایش قیمت سوخت، میلیون‌ها دلار بدهکار شده‌ است. او تقریباً آماده بود که اعلام ورشکستگی کند. زمانی که ذخیره‌ی نقدی شرکت به ۵۰ هزار دلار رسید، آن‌ها از خلبانان خواستند که هزینه‌های خود را با کارت اعتباری شخصی بپردازند و همچنین هزینه‌ی سوخت هواپیماها را با چک مدت‌دار پرداخت کنند.
اینجا نقطه‌ای بود که اسمیت تصمیم گرفت به ریسک بزرگی دست بزند و آخرین پس‌انداز شرکت را سرمایه‌گذاری کند. این تصمیم نتیجه‌ی بسیار مثبتی در پی داشت؛ به‌طوری‌که مدتی بعد سرمایه‌ی فدکس به ۱۱ میلیون دلار رسید و زمینه‌ی کمپین تبلیغاتی برند جدید آنان را نیز فراهم کرد.

تسلا و اسپیس ایکس
هر دو شرکت نوآورانه‌ی فناوری ایلان ماسک، در دوران رکود جهانی اقتصادی سال ۲۰۰۸ با مشکل مالی مواجه شدند. ماسک به بلومبرگ گفته بود که او بودجه‌ی لازم برای حفظ یکی از شرکت‌ها را در اختیار دارد؛ ولی نخواهد توانست هر دو شرکت را نجات دهد. اما بعداً ترکیبی از عامل ها به او کمک کرد هر دو کسب‌وکار خود را حفظ کند. او ابتدا برخی از سرمایه‌گذاری‌های خود را فروخت و از سرمایه‌گذاران تسلا بودجه‌ی بیشتری درخواست کرد. اما بزرگ‌ترین قدم او، یک قرارداد جدید۱.۶ میلیارد دلاری با ناسا بود که نه‌فقط اسپیس ایکس را از سقوط نجات داد، بلکه به رشد خیره‌کننده‌ی آن‌هم کمک کرد.

اپل
اپل در آغاز راه خود، یک شرکت مبتنی بر نوآوری بود. اما در غیاب رهبر الهام‌قسمت آن یعنی استیو جابز، این نوآوری نیز رو به افول نهاد. این شرکت پس از عرضه‌ی یک سری محصولات شکست‌خورده و گرفتار شدن در شرایط مالی بسیار بد، هیچ ایده‌ای در خصوص اینکه چگونه خواهد توانست دوباره به یک شرکت فناوری برتر تبدیل شود، نداشت. در این زمان اپل دوباره استیو جابز را به همکاری دعوت کرد و مأموریت او را بازآفرینی نوآوری‌های گذشته خواند.
اپل چند سال بعد آیپاد، فروشگاه آیتونز و  درنهایت آیفون را معرفی کرد؛ محصولاتی که آن را از یک شرکت بی‌ثبات و رو به سقوط، به یکی از غول‌های دنیای تکنولوژی تبدیل کردند.

کداک
ممکن است کداک به هیچ وجه نتواند شکوه سابق خود را به‌عنوان یکی از برترین شرکت‌های عکاسی جهان به دست آورد؛ ولی این شرکت پس از قرار گرفتن در مرز ورشکستگی در سال ۲۰۱۲ (به دنبال انقلاب عکاسی دیجیتال) تا حد زیادی اوضاع خود را پیشرفت داد.
کداک با تغییر کامل سازمان‌دهی خود و متمرکز شدن روی نیازهای تصویربرداری-تجاری، از اشتباهات پیشین خود فاصله گرفت و فرصت جدیدی برای کار در دنیای دیجیتال مدرن به دست آورد. گرچه هنوز نرخ سود و رشد کداک بالا نیست؛ ولی این شرکت یک طوفان مالی ویرانگر را از سر گذرانده است.
راه گریز
کارآفرینان و برندهایی که نام بردیم، از تدابیر و اقدامات مؤثری برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها استفاده کردند و حتی از کارمندان خود کمک گرفتند. آن‌ها به‌سختی تلاش کردند تا سرمایه و بودجه‌بندی جدیدی داشته باشند و شرکت‌های خود را بازسازی کنند.   
شما می‌توانید با پیش‌بینی یک صندوق مخارج اضطراری، کسب‌وکار خود را برای بحران‌های مالی پیش رو آماده کنید؛ درست همان‌طور که در زندگی شخصی به فکر روزهای سخت هستید. اگر پول کافی در اختیار دارید، آن را کنار بگذارید. در غیر این صورت می‌توانید یک حساب پس‌انداز جدید برای مخارج غیرمترقبه و بحران‌های ناگهانی افتتاح کنید و تدابیری برای صرفه‌جویی ماهانه بیندیشید. اما اگر با شرایط بحرانی و دشواری مواجه شدید و بودجه‌ی ضروری کافی در دسترس نداشتید، هنوز می‌توانید با کاهش هزینه‌ها، جذب سرمایه یا بازسازی برند، راهی برای حفظ کسب‌وکارتان بیابید.







بیشتر بخوانید:


TSMC برای تراشه‌ی A12 اپل از معماری ۷ نانومتری استفاده خواهد کرد




احتمال عرضه iOS 12 برای آیفون ۵ اس




معرفی کسب و کار آنلاینی برای ارائه بسته بندی دوستدار محیط زیست




اپلیکیشن‌های ویژه‌ اپ‌ استور تا هشت برابر بیشتر دانلود می‌شوند




فروشگاه اختصاصی اپل واچ در توکیو تعطیل می‌شود




https://www.zoomit.ir/2018/4/22/271024/entrepreneurs-deal-financial-emergency/

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان