تشخیص بهترین زمان برای ورود به بازارهای جدید

یکی از بهترین راه‌های رشد کسب‌وکار، ‌توسعه‌ی محدوده‌ی عملیاتی است و این هدف به دو طریق محقق می‌شود: عرضه‌ی محصولات فعلی در مناطق جغرافیایی جدید، یا گسترش دامنه‌ی محصولات با عرضه‌ی محصولات و خدمات جدید به مشتریان فعلی.شمار زیادی از اوقات، توسعه‌ی محدوده‌ی عملیاتی ناشی از افزایش تقاضای مشتریان است. اما گاهی نیز یک کسب‌وکار در پی یافتن جریان‌های جدید درآمد، آگاهی قسمتی برند یا اجتناب از رقابت، تصمیم می‌گیرد وارد مرزهای جدیدی شود.گرچه توسعه‌ی کسب‌وکار مستلزم یک پروسه‌ی به‌دقت برنامه‌ریزی‌شده است، اما زمان‌بندی مناسب هم یکی از ضروری‌ترین فاکتورهایی است که موفقیت یا شکست توسعه را رقم میزند. به همین دلیل مالکان کسب‌وکار باید بدانند که بهترین وقت برای ورود به بازارهای جدید چه زمانی است.درواقع نمی‌توان به این سؤال یک پاسخ قطعی داد. اما استراتژی‌هایی که در ادامه‌ی مطلب به اشتراک می‌گذاریم، آسیب‌های این روند را به حداقل ممکن می‌رساند.سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعهتحقیق و توسعه (R & D) یکی از ضروری‌ترین برنامه‌هایی است که هر کسب‌وکار، پیش از ورود به بازارهای جدید باید روی آن سرمایه‌گذاری کند. اگر این مرحله را نادیده بگیرید، ممکن است در بدو ورود خود به بازار جدید، به‌سختی شکست بخورید.تحقیق و توسعه شامل کلیه‌ی استراتژی‌هایی است که یک کسب‌وکار، برای ارزیابی احتمالات رشد در بازار جدید و الزامات موفقیت در این بازار؛ به کار می‌گیرد. حتماً می‌دانید که شرکت‌های بزرگ، به‌منظور افزایش سلطه و نفوذ خود در بازار، تا چه حد روی این قسمت سرمایه‌گذاری می‌کنند.یکی از چالش‌های کسب‌وکارهای کوچک و مبه وسیله، این است که چگونه باید روی این مرحله بودجه‌بندی کنند. اما صرف‌نظر از بودجه‌بندی؛ اگر مسئولیت تحقیق و توسعه را به یک تیم ویژه و مستقل درون شرکت بسپارید، در آینده از مزایای زیادی بهره‌مند خواهید شد.تحقیقات بازارتحقیقات بازار یکی دیگر از پیش‌نیازهای ضروری ورود به بازارهای جدید است. این مرحله پروسه‌هایی نظیر جمع‌آوری و تجزیه‌وتحلیل اطلاعات مصرف‌کنندگان و رقبا و همچنین اثرقسمتی برنامه‌های بازاریابی را شامل می‌شود. به‌این‌ترتیب متوجه می‌شوید که احتمال موفقیت کسب‌وکار جدید شما چقدر است و مخاطبین جدید چگونه از محصولات شما استقبال می‌کند. تحقیقات بازار در سطح کلان، نظارت بر صنعت و روندهای اقتصادی را هم پوشش می‌دهد.این مرحله به شما کمک می‌کند رقابتی را که در آن حضور خواهید داشت، بهتر بشناسید. درنتیجه می‌توانید استراتژی‌های بهتری برای ارتقای کسب‌وکار خود طراحی کنید که شما را در بازار رقابتی متمایز کنند. تکنیک‌های متداول تحقیقات بازار عبارت‌اند از:نظرسنجی از مشتریان با استفاده از ابزارهای آنلاین، مصاحبه با مشتریان، تماس تلفنی با مخاطبین.بازخورد گرفتن از کاربران در رسانه‌های اجتماعی و وب‌سایت شرکت.تست نمونه‌ی محصول و مطالعات کاربردی در بازار جدید.به‌این‌ترتیب پیش از اینکه به‌عنوان یک بازیگر جدید وارد بازار شوید، اطلاعات لازم را در مورد آن به دست می‌آورید.نقاط ضعف و قوت رقبا را ارزیابی کنیدپیش از ورود به یک بازار جدید، باید خودتان را برای رقابتی جدید آماده کنید. در غیر این صورت رقبا و شرکت‌هایی که از قبل در این بازار حضورداشته‌اند، مانع از رشد و پیشروی شما خواهند شد.مقالات مرتبط:آموزش تجزیه و تحلیل فرصت‌های بازار استراتژی‌های هوشمندانه برای جهانی شدن برند بنابراین پیش از تصمیم‌گیری قطعی در این مورد، نقاط ضعف و قوت رقبای جدید را بررسی کنید. در این صورت می‌توانید قسمت‌های درستی از بازار را هدف قرار دهید و مناطقی را که در آن امکان پیشرفت وجود دارد، شناسایی کنید.برای ارزیابی رقبای خود در بازار جدید می‌توانید از ابزارهای تحقیق مبتنی بر وب استفاده کنید. این ابزارها به شما کمک می‌کنند روند صنعت و بازارهای هدف رقیبان را موردمطالعه قرار دهید و به جزئیات موردنیاز دست پیدا کنید.سهم بالقوه‌ی خود را از بازار تخمین بزنیدمطابق تعریف اینوستوپدیا، سهم بازار نشانگر درصدی از یک صنعت یا بازار است که در یک دوره‌ی زمانی مشخص، به وسیله یک شرکت تصاحب می‌شود. با این روند شما تا حدی متوجه می‌شوید که در بازار جدید، چه جایگاهی خواهید داشت.این مفهوم را با یک نمونه توضیح می‌دهیم: اگر کل مصرف‌کنندگان درمجموع ۱۰۰ قالب صابون خریداری کنند و از این ۱۰۰ واحد، ۴۰ قالب صابون به وسیله یک برند تولیدشده باشد، آن شرکت ۴۰ درصد از سهم بازار را در دست دارد.شما به‌عنوان کسب‌وکاری که می‌خواهید وارد یک بازار جدید شوید، باید حدود سهم بازار خود را برآورد کنید. اگر سهم بازار شرکت بالا باشد، به این معنی است که مصرف‌کنندگان محصولات شما را نسبت به سایرین ترجیح می‌دهند.درواقع سهم بازار بیشتر به این معنی است که کسب‌وکار شما فروش بیشتری خواهد داشت و هزینه‌ی کمتری هم برای بازاریابی و تبلیغات متحمل می‌شود. به‌علاوه ممکن است رهبری بازار را در دست بگیرید. به‌منظور تعیین سهمی که از بازار جدید به دست می‌آورید، کل مقدار فروش یا درآمد پیش‌بینی‌شده‌ی خود را به فروش کل صنعت (در یک دوره‌ی زمانی) تقسیم کنید.این محاسبات، گامی ضروری است که به هیچ وجه نباید آن را نادیده بگیرید.محاسبه‌ی ریسکگرچه توسعه‌ی کسب‌وکار در بازارهای جدید، فرصت‌های متعددی را پیش روی شرکت قرار می‌دهد، اما نباید از ریسک‌های آن غافل شد.شما به‌عنوان مالک کسب‌وکار، باید نگاه دقیق‌تری به اهداف کسب‌وکار خود داشته باشید و گزینه‌ی درست را انتخاب کنید. آیا بهتر است به یک بازار جدید وارد شوید یا محصولات خود را در بازار فعلی گسترش دهید؟ به‌علاوه بهتر است با کارشناسانی نظیر وکلای کسب‌وکار مشورت کنید و ببینید پذیرش این ریسک، چه ارزشی برای شما ساخت می‌کند.بیشتر بخوانید: کاهش بی‌سابقه عرضه گوشی های هوشمند در چین نقش نوآوری و ساختارشکنی در مسیر موفقیت کسب‌وکار هواوی از بازار آمریکا دست نخواهد کشید چالش‌های ساختارشکنی در بازارهای بزرگ سنتی شیائومی برای حضور در بازار آمریکا آماده می‌شود
https://www.zoomit.ir/2018/5/6/271601/best-time-enter-new-market/

کلیدواژه : Marketmarket share
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان