لینک های مفید و مضر در فرایند لینک بیلدینگ

همانطور که در مقاله لینک بیلدینگ چیست؟ اشاره کردیم اهمیت محتوای مناسب بیشتر از همیشه است چرا که گوگل شروع به جریمه سایت های کم کیفیت و لینک های اسپم می کند. در گذشته تکنیک هایی از قبیل لیست های دایرکتوری که سایت خود را معرفی می کردند و روش های پست مهمان که افراد مقالات خود را به طور تکراری در اینگونه سایت ها می گذاشتند به وسیله شرکت های سئو به طور متداول توصیه می شد چرا که این روش ها در آن زمان اگر به درستی انجام می شد نتیجه بخش بود. اما با گذشت زمان با به وجود آمدن الگوریتم پنگوئن همه چیز تغییر یافت و گوگل به شدت سایت هایی که از این ترفندها استفاده می کردند را جریمه کرد. در این فصل به مطالعه لینک هایی که باید ساخته شود و لینک هایی که نباید ساخته شود می پردازیم .

 

backlink-weblian-1

 

لینک طبیعی

 

در طراحی سایت حرفه ای اینگونه از لینک ها هدف نهایی همه سئو کار هاست. در اینگونه از لینک ها بدون اینکه شما از سایت های دیگر درخواست کرده باشید آنها به سایت شما لینک می کنند. این نوع از لینک ها بسیار مناسب تر اند هرچند که شما ناچارید از سایت های دیگر لینک کردن به سایت خود را بخواهید و به آنها دلیل موجهی برای این کار بدهید. برای مثال شما می توانید یک محتوای مناسب به وجود آورید که چند وبلاگ نویس با نفوذ، به شما لینک کنند. در این حالت است که بسیاری از سایت های دیگر، شما را می بینند و خودشان به خودی خود به شما لینک می کنند. این کار مشکلی است و نیاز به زمان زیادی دارد. به همین دلیل است که این نوع لینک با ارزش است. این نوعی از لینک است که گوگل از آن حمایت می کند .

 

backlink-weblian-2

 

لینک دستی

این نوع لینک گونه ی متداولی از لینک است که شما به عنوان سئو کار از آن استفاده می کنید. مخصوصا اگر تجارت شما هنوز کوچک است و یا کار خود را تازه شروع کرده باشید ( میتوانید آموزش انتخاب دامنه مناسب برای سایت تجاری را مطالعه کنید ). در این روش به طور خود کار به شما لینک نشده و شما دستی با وب سایت ها و وبلاگ نویس ها تماس می گیرید و از آنها درخواست می کنید که به شما لینک کنند و البته شما باید دلیل خوبی داشته باشید که آنها این کار را برای شما انجام دهند و همچنین باید از وب سایت هایی این را بخواهید که مرتبط با موضوع شما باشند تا افرادی که موضوع شما برایشان مهم است با سایت شما آشنا شوند مگر نه آن وبلاگ نویس ها با شنیدن درخواست شما سردرگم می شوند .

 

backlink-weblian-3

 

لینک هایی که کاربر آنها را قرار داده

این روزها این نوع از لینک ها توسط گوگل تصویب نمی شوند. اغلب کلاه سیاه ها با هدف فریب دادن موتور های جستجو برای اینکه فکر کنند محتوا مرتبط و مهم است این کار را انجام می دادند. )در فصل ششم به این موضوع می پردازیم( با معرفی الگوریتم پنگوئن در سال ۲۰۱۲ )و در پی آن آپدیت هایی که انجام شد( گوگل شروع به بی ارزش شمردن و گاه جریمه این نوع از لینک ها کرد . این نوع از لینک ها به دلیل این که به حالت طبیعی قرار نگرفته اند ذاتاً حجم کمتری نسبت به لینک های دیگر دارند . در گذشته این نوع از لینک ها بسیار کاربردی بود اما هم اکنون باید احتیاط زیادی در اجرای آنها کرد .

نمونه هایی از این نوع لینک ها عبارتند از :

  • کامنت های وبلاگ هایی که مدیریت نمی شوند
  • مطالب مطبوعاتی که با انکر بهینه سازی شده
  • دایرکتوری مقالات اتوماتیک
  • پست مهمان اتوماتیک که شامل پست هایی است که افراد در سایت های دیگر می گذارند
  • سایت های تبلیغاتی
  • ابزار هایی که از خارج از سایت فراخوانی می شوند
  • بارگذاری در بخش اینفوگرافیک
  • صفحه پروفایل کاربران
  • بخش نظرات کاربران با تایید اتوماتیک
  • امضای الکترونیکی که گاه به صورت لینک به مکانی درست می شود .
  • دایرکتوری هایی که مدیریت نمی شوند

استفاده از اینگونه لینک ها به نحوه ی نمایش آن (nofollow یا follow )بستگی دارد ولی به طور عمومی اینطور هستند.

شما باید از این گونه لینک ها جلو گیری کنید و تمرکز خود را بر روی لینک هاییبگذارید که صاحبان سایت به شما داده اند.

منبع:

طراحی سایت حرفه ای وبلیان

http://weblian.ir/لینک-های-مفید-و-مضر/

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان