مزیت شتاب‌دهنده‌های کارآفرینی به شتاب‌دهنده‌های کسب‌وکار

همه‌ی ما داستان شرکت‌های درخشانی سیلیکون ولی نظیر Airbnb و استرایپ را شنیده‌ایم که به کمک شتاب‌دهنده‌های کسب‌وکار به موفقیت رسیده‌اند. این روزها دنیای کارآفرینی با نرخ بسیار بالایی از شتاب‌دهنده‌های کسب‌وکار پرشده است.  شتاب‌دهنده‌ها روی فرصت‌ها و استراتژی‌هایی متمرکز می‌شوند که به توسعه‌ی کسب‌وکار منجر می‌شود.به کسب و کار آنلاین‌ها کمک می‌کنند سرمایه‌گذاران فرشته و مربیان مناسبی پیدا کنند.به کسب و کار آنلاین‌ها کمک می‌کنند که خیلی زود اوج بگیرند و سپس سرمایه‌های خطرپذیر را جذب کنند.این کاتالیزورها، کسب‌وکارهایی را که از پتانسیل‌های بالایی برخوردارند، به شرکت‌هایی قدرتمند تبدیل می‌کند.اما آیا این استراتژی‌ها برای ۹۹.۹ درصد از کسب و کار آنلاین‌های خارج از سیلیکون ولی که به سرمایه‌ی وی‌سی دسترسی ندارند، مؤثر است؟ یکی از گسترده‌ترین و جالب‌ترین مطالعاتی که در مورد شتاب‌دهنده‌ها صورت گرفته، نشان می‌دهد که برنامه‌های فوق، ممکن است در برخی مراحل به رشد کسب و کار آنلاین کمک کنند، اما برخی از آن‌ها تأثیرات منفی نیز خواهند داشت. واقعیت این است که در سیلیکون ولی، احتمال اینکه شتاب‌دهنده‌ها کسب و کار آنلاینی را هدف‌گذاری کنند و آن کسب و کار آنلاین به شرکتی بزرگ تبدیل شود، بسیار بالا است. مطابق آمار، یک‌پنجم کسب و کار آنلاین‌های سیلیکون ولی، یونیکورن‌های میلیارد دلاری آینده خواهند بود.شتاب‌دهنده‌های سیلیکون ولی خوب کار می‌کنند، زیرا ۵۰ شرکت برتر سرمایه‌گذاری وی سی آمریکا در این منطقه حضور دارند. شتاب‌دهنده‌های سیلیکون ولی بازیگران موفقی هستند، چراکه انواع امکانات لازم را در اختیار کارآفرینان ماهر و مستعدی قرار می‌دهند که خواهند توانست ایده‌های عالی خود را در صنایع نوظهور به مرحله‌ی اجرا درآورند. به یاد داشته باشیم که کسب‌وکارهایی که از رشد بالقوه‌ی بالایی برخوردارند، هنوز به کارآفرینان هوشمندی نیاز دارند که همه‌ی پتانسیل‌های آنان را به واقعیت تبدیل کند و سیلیکون ولی در زمینه‌ی کارشناسان مستعد، با هیچ کمبودی روبرو نیست. زمانی که این کارآفرینان به توسعه‌ی فرصت‌های عالی فناوری می‌پردازند، احتمال موفقیت کار شتاب‌دهنده‌ها بسیار بالا می‌رود.اما خارج از سیلیکون ولی، یا مراکز کسب و کار آنلاینی مشهوری که از مزایای حضور شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری بهره‌مندند، شانس موفقیت شتاب‌دهنده‌ها زیاد نیست. همان‌طور که شاهدیم اکثر نام‌ها و برندهای بزرگ، در مراکز صنعتی و کسب و کار آنلاینی دیده می‌شوند. ولی شتاب‌دهنده‌ها در سایر مناطق نیز خواهند توانست نقش مؤثری داشته باشند، ولی نه به لحاظ سرعت قسمتیدن به رشد سرمایه‌گذاری‌ها. مطالعات نشان می‌دهد که یکی از ضروری‌ترین مزایای شتاب‌دهنده‌ها، آموزش و تجربه است. آموزش کارآفرینان بسیار ضروری‌تر و مؤثرتر از تسریع رشد کسب‌وکار و همچنین یافتن سرمایه‌گذارهای سطح پایین خواهد بود. شتاب‌دهنده‌های کارآفرینی:مقالات مرتبط:سرمایه گذاران در کسب و کار آنلاین به دنبال چه چیزی هستند ۱۰ اشتباهی که یک کارآفرین تازه‌وارد باید از آن‌ها دوری کند روی مهارت‌هایی متمرکز هستند که برای توسعه‌ی کسب‌وکار بدون حضور وی‌سی‌ها ضروری‌اند. زیرا اغلب سرمایه‌گذارها حاضر نیستند پیش از اینکه یک کسب و کار آنلاین به مرحله‌ی مقیاس‌پذیری برسد، با کارآفرین همکاری کنند.روی آموزش تمام کارآفرینان علاقه‌مند متمرکز هستند بدون اینکه فهرست آن‌ها را برای دستیابی به «ایده‌های قدرتمند» غربال کنند. زیرا اکثر کسب‌وکارهای میلیارد لاری، به وسیله کارآفرینان میلیارد دلاری ساخته می‌شوند نه صرفاً بر پایه‌ی ایده‌ها و برنامه‌ها. شما نمی‌توانید با نگاه کردن با یک طرح کسب‌وکار، مقدار موفقیت آن را تخمین بزنید. همان‌طور که شمار زیادی از وی‌سی‌ها، ایده‌ی استیو جابز، لری پیچ و سرگی برین را نپذیرفتند. طرح اولیه‌ی کسب‌وکار ممکن است هیچ نشانی از موفقیت بلندمدت نداشته باشد.به کارآفرینان کمک می‌کند از بهترین استراتژی‌های بهره‌برداری از سرمایه‌ی اولیه استفاده کنند، زیرا چاره‌ای جز این ندارند. اغلب کارآفرینان به هیچ وجه به یک سرمایه‌گذار دسترسی نخواهند داشت.کسب‌وکارهایی که خارج از سیلیکون ولی یا هاب کسب و کار آنلاینی منطقه کار می‌کنند، بیش از آنکه به شتاب‌دهنده‌ی سرمایه‌گذاری نیاز داشته باشند، به شتاب‌دهنده‌ی کارآفرینی نیاز دارند. کارآفرینان میلیارد دلاری بسیار کمی خارج از مراکز اصلی صنعتی وجود دارند و اغلب آنان نیز فقط پس از رشد کسب‌وکار خود خواهند توانست به سرمایه‌گذاران دسترسی داشته باشند. بیل گیتس و جف بزوس نمونه‌ای از کارآفرینانی هستند که ۹۰ درصد از موفقیت و رشد شرکتشان را بدون کمک وی‌سی‌ها به دست آورده‌اند. دیک شولز، باب کیرلین و ریچارد بورک، نمونه‌های دیگری هستند که نام امروز خود را مدیون یادگیری و تقویت مهارت‌های کارآفرینی هستند، نه شتاب‌دهنده‌های سرمایه‌گذاری. درواقع این افراد سرعت رشد شخصی خود را در توازن با سرعت جریان نقدینگی، رشد بازار و رشد صنعت بهینه‌سازی کردند.کارآفرینان برتر، از تجربه‌ها و زمان خود حداکثر استفاده را می‌برند. آن‌ها کنترل کار‌های کسب‌وکار را در دست می‌گیرند و پیشرفت خود را به پروموترها و وی‌سی‌ها وابسته نمی‌دانند. موفقیت این افراد ثابت می‌کند که کارآفرینان با ارتقای مهارت‌های لازم و به‌کارگیری استراتژی‌های هوشمندانه‌ی مالی، خواهند توانست در هر منطقه شرکت‌های درخشانی را راه‌اندازی و هدایت کنند.بیشتر بخوانید: عدم تمایل نسل جوان به پس انداز دوران بازنشستگی IPO راهی برای اثبات بلوغ و قابل اعتماد بودن شرکت بیوگرافی وارن بافت، الگوی ثروت آفرینی مدرن عضویت در شتاب‌دهنده؛ ابزاری مناسب برای پیشرفت سریع کسب و کار آنلاین تاثیر ذهنیت باز کارآفرینان در جذب سرمایه گذار
https://www.zoomit.ir/2018/3/28/270130/entrepreneurs-need-accelerate-skills/

کلیدواژه : investment
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان