مشکلات شخصی ساده بهترین ایده ها برای کسب و کار آنلاین هستند

ایده‌ی راه‌اندازی کسب و کار آنلاین‌ها ممکن است از هر جایی جرقه بزنند. رایج‌ترین منابع را با هم مرور می‌کنیم:یک مبحث یا مشکل ناشی از زندگی روزانه‌ی شمایک روند در حال گسترشیک شکاف در بازار اقلام خاصمیل به کمک به دیگران به شیوه‌ای خلاقانهداشتن مهارت یا تخصصی ویژهکدامیک بهتر هستند؟ چند کارآفرین موفق در این‌باره نظر داده‌اند. همه‌ی آن‌ها بر سر این مبحث توافق دارند که: اولین مورد یا مشکلی که شما شخصا در طی هر روز تجربه می‌کنید و بابت آن معضلاتی دارید؛ انگیزه‌ی ایده‌آل راه‌اندازی شرکت شما است.مقاله‌های مرتبط:۳ ویژگی مشترک بهترین ایده های کسب و کارشما باید از میان منابع بالا یک مورد را به‌عنوان ایده کسب و کار آنلاین خود انتخاب کنید اما هوشمندانه‌ترین کار این است موردی را انتخاب کنید که نیاز یا عامل مستاصل کننده‌ی شخصی خودتان است. چرا این گزینه بهتر است؟ چون راه‌اندازی یک شرکت نیازمند گذراندن ساعات طولانی و تمرکز بی‌اندازه است. هر دوی این موارد در صورتی‌که هدفی در پی آن داشته باشید، بسیار ساده‌تر می‌شوند.آرون پازر، موسس سرویس مالی شخصی تحت وب Mint.com است ‌که آن‌را در نهایت به قیمت ۱۷۰ میلیون دلار به شرکت Intuit فروخت؛ او می‌گوید:توصیه‌ی شماره یک من به کارآفرینان این است که شما به حل کردن یک مشکل حقیقی نیاز دارید. من به‌دنبال پیدا کردن چنین مشکلاتی در زندگی شخصی خودم بودم. Mint به این دلیل به‌وجود می‌آمد که من در مدیریت امور مالی خودم با استفاده از برنامه‌های Quicke و Microsoft money مشکل داشتم. بنابراین این برنامه را برای استفاده‌ی خودم طراحی کردم.اگر چنین انگیزه‌ای در خود سراغ ندارید، میل شخصی برای یافتن مفهوم مورد نظر به نفعتان می‌شود؛ دنبال کردن ایده‌ی کسب و کار آنلاینی خودتان توصیه نمی‌شود. به این دلیل که روزهای ابتدایی راه‌اندازی یک شرکت، به‌شدت طاقت‌فرسا هستند. ممکن است به ذهنتان خطور کند که ایده‌ی اشتباهی را به‌کار گرفته‌اید. با گذشت ماه‌ها و سال‌ها به همین نتیجه می‌رسید و در نهایت تصمیم می‌گیرید که یک شغل سودآور را کنار بگذارید؛ پس‌اندازهای شخصی را سرمایه‌گذاری کنید و زمانتان را برای دنبال کردن رویایتان دور از خانواده سپری کنید. (کارآفرینان باسابقه می‌گویند که یافتن راهشان در کسب و کار آنلاین‌ها، حداقل سه سال طول کشیده و شاهد دست از کار کشیدن تازه واردان زیادی بوده‌اند.)دلیل دیگری نیز برای به‌کارگیری چالش شخصی در کسب و کار آنلاین وجود دارد. احتمال دارد دیگران نیز بدون آگاهی داشتن، مشکلاتی مشابه شما را تجربه کنند. این اشخاص، مشتریان شما خواهند بود. سارا بلیکلی، طراح لباس‌های مارک Spanx که ارزشی بیش از یک میلیارد دلار دارد، می‌گوید:من تمام پولی را که به‌سختی به‌دست آورده بودم روی یک جفت شلوار کرمی سرمایه‌گذاری کردم. یک روز به‌طور ناگهانی تصمیم گرفتم که قسمتی از جوراب شلواری را ببرم؛ بعد آن‌را در زیر شلوار سفیدم بپوشم و به ضروریانی بروم. ظاهر فوق‌العاده‌ای پیدا کرده بودم. عالی بود، هیچ خطی از شلوار روی لباسم مشخص نبود. لاغرتر و کشیده‌تر به‌نظر می‌رسیدم. با خودم فکر می‌کردم که همه‌ی زنان باید چنین لباسی داشته باشند.ممکن است با خودتان بگویید: صبر کن ببینم! این مبحث برای من معضلی درست کرده است. ممکن است دیگران هم آن‌را تجربه کرده باشند. اما احتمالش وجود دارد که شخص دیگری در حال حاضر در حال کار کردن روی آن باشد.درست فکر می‌کنید. تقریبا تمام ایده‌ها همین اکنون نیز وجود دارند. اما عامل موفقیت شما، نحوه‌ی پیاده‌سازی، به‌کارگیری مفهوم جدید خود و اجرای آن است. شرکت‌های میلیارد دلاری بی‌شماری وجود دارند که بر اساس ایده‌هایی راه‌اندازی می‌شوند که شکل تغییر یافته‌ی مفهومی از پیش موجود هستند. برای نمونه، فیسبوک از یک ایده‌ی اولیه ساده شروع شده است.مقاله‌های مرتبط:ایده به فقطیی برای شروع کسب و کار کافی نیستایده یا اجرا: برای موفقیت کسب و کار آنلاین کدام ضروری تر است؟شبکه‌های اجتماعی در شرکت‌هایی مانند SixDegrees، Friendster و Myspace بیش از یک دهه قدمت دارند. ایده‌ی فیسبوک، به‌فقطیی باعث موفقیت آن نشده است بلکه تلاش مستمر روی نحوه‌ی کسب توجه مشتریان و پیشی گرفتن در رقابت‌ها موجب موفقیت امروزه‌ی آن شده است.اریک پالی، شریک مدیریتی صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر Founder Collective می‌گوید:هر شرکت باید از نقطه‌ای شروع کند. من به کارآفرینان توصیه می‌کنم که بیش از ایده‌های ابتدایی خود روی مشکلاتی تمرکز کنند که درصدد حل آن‌ها هستند. موسسان با تفکر عمیق روی فرضیه‌های اصلی، در مورد تخصص اصلی خود آموخته، انطباق داده، دیوارها را خراب کرده، دوباره انطباق پیدا کرده و در نهایت آن‌را شکل می‌دهند؛ آن‌ها دستیابی به این تخصص را در ابتدای کار به هیچ وجه در نظر نداشتند. در واقع، در اکثر اوقات  ایده‌ی اصلی با گذشت زمان خنده‌دار یا حداقل بسیار ساده‌انگارانه نسبت به مدت زمانی به‌نظر می‌رسد که یک کسب و کار آنلاین برای موفقیت نیاز به گذراندن دارد.جف بزوس در زمان راه‌اندازی سایت آمازون در سال ۱۹۹۴ به کتاب‌فروشی مشغول بود. رید هاستینگز، یکی از موسسان نتفیلیکس نیز در سال ۱۹۹۷ در یک سرویس اجاره‌ی فیلم کار می‌کرد. هر دوی این اشخاص، شرکت‌های خود را به مفهومی بسیار متفاوت از ایده‌های اولیه‌ی خود تبدیل کردند.کسب و کار آنلاینی که قصد ساخت آن را دارید به شرکتی که پنج یا ده سال بعد راه می‌اندازید، شباهتی ندارد. کسب و کار آنلاین‌ها و به‌طور کلی، کسب و کارها، به شیوه‌ی منحصر به‌فرد خود به حیات و رشدشان ادامه می‌دهند؛ این اتفاق به‌دلیل پیشرفت‌های تکنولوژیکی و تغییر سلیقه‌ی مشتریان رخ می‌دهد. موفق‌ترین کارآفرینان همیشه با جریان رایج بازار همراه می‌شوند. آن‌ها پس از راه‌اندازی شرکت خود سوال‌هایی از این دست می‌پرسند: اوضاع فروش محصول چگونه است؟ فروختن آن آسان است یا سخت؟ این محصول، چه مقدار ارزشی را در شرایط کنونی ساخت می‌کند؟ آیا درآمدزا است؟تصمیم‌گیری برای ایده‌ی کسب و کاری عالی با شرح گفته‌های بالا به‌نظر دشوار می‌رسد؛ به‌خصوص اگر بدانید که کسب و کار آنلاین شما همواره نیاز به تغییر و تلاش مستمر دارد. به همین دلیل است که برخی کارآفرینان، رسیدن به نوعی بینش را نیز توصیه می‌کنند؛ بینشی که با وجود تغییر کردن تدریجی شرکت نیز در شما پایدار بماند.پایال کاداکیا، موسس کسب و کار آنلاین تناسب اندام ClassPass است. او مدل کسب و کاری خود را از زمان راه‌اندازی آن در سال ۲۰۱۳ تا به‌حال، چندین بار تغییر داده است. کاداکیا می‌گوید:داشتن بینش، قدرتمندترین و خاص‌ترین دارایی در هر شرکتی است. بینش شما در نهایت، در قلب هر کاری است که برای شرکتتان انجام می‌دهید؛ حتی اگر این به معنای تنظیم یا تکرار نقشه‌ی راه محصول برای اطمینان از به مقصد رسیدن آن باشد.جایگاه خود را پیدا کنیدرایان رابینسون، یک کارآفرین و نویسنده است؛ او به مردم می‌آموزد که چگونه خود اشتغالی کنند. او می‌گوید:بهترین ایده‌های کسب و کار از موارد مورد علاقه‌ی شما گرفته می‌شوند.مسلما در اول راه به سختی می‌خورید؛ باید انگیزه‌ای بیش از مسائل مالی داشته باشید. اگر این‌کار را فقط به‌دلیل مسائل مالی انجام می‌دهید، بسیار زود آن را رها می‌کنید یا به‌وسیله‌ی اشخاصی که حقیقتا به انجام آن کار اشتیاق دارند و اشخاصی که به آن‌ها کمک می‌کنند از بازار خارج می‌شوید؛ آن‌ها انگیزه‌ای بیش از شما دارند.اگر مبحثات مورد علاقه‌ی خود را نمی‌شناسید یا نمی‌دانید کدام‌یک از آن‌ها، پتانسیل تبدیل شدن به یک فرصت کسب و کاری سودآور را دارند، سوالات زیر را از خود بپرسید. پاسخ این سوالات ممکن است در یافتن راه، کمک کننده باشند.سرگرمی‌های شما چه مواردی هستند؟ضروریترین قسمت روز شما به چه مبحثی مربوط می‌شود؟مبحثی که از نوشتن یک مقاله‌ی ۱۰۰۰ کلمه‌ای در مورد آن لذت می‌برید، چیست؟انجام چه کاری را دوست دارید؟با دستیابی به چه موردی، احساس افتخار می‌کنید؟آیا جنبه یا وظایف ویژه‌ای وجود دارند که شما انجام دادن آن‌ها را در شغل فعلی خود دوست داشته باشید؟چه رویاهایی از زمان کودکی را همچنان جذاب می‌دانید؟اگر فقط یک مورد وجود داشت که دوست داشتید شما را با آن به یاد بیاورند، آن مورد چه بود؟زمانی‌که ایده‌ی کسب و کاری خود را مشخص و بینشی پیدا کردید، زمان راه‌اندازی ایده‌ی شما فرا رسیده است.بیشتر بخوانید: ترس‌های درونی که شما را از رسیدن به شغل رویایی بازمی‌دارند سندرم ایمپاستر، بیماری شایع کارآفرینان و راه‌های درمان روش‌هایی برای ساخت احساس مالکیت نسبت به کار در کارمندان فاکتورهای ضروری جذب سرمایه‌ از نگاه یک سرمایه‌گذار وی سی روش‌هایی برای مدیریت یک تیم پردردسر
https://www.zoomit.ir/2018/2/25/268214/starting-a-business-for-this-reason-will-lead-to-success/

کلیدواژه : entrepreneurIdea
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان