مصاحبه با موسس کسب و کار آنلاینی با رشد چندهزار برابری

در این مطلب وبلیان، مصاحبه‌ای با پیتر رحال، موسس کسب و کار آنلاین RxBar را آماده کرده‌ایم. او به همراه شریکش در سال ۱۳۹۰ (۲۰۱۲ میلادی)، کسب و کار آنلاین خود را با سرمایه‌ای نسبتا کم تاسیس کرد. بعد از پنج سال، آنها شرکت بالغ شده‌ی خود را به ارزش ۶۰۰ میلیون دلار به شرکت بزرگ Kellogg فروختند.مقاله‌های مرتبط:معرفی کسب و کار آنلاین: بودگا؛ فروشگاهی کوچک در ساختمان‌های بزرگاستراتژی خروج از کسب و کار آنلاین را آماده کنیداین موسس کسب و کار آنلاین می‌گوید که روزهای سختی در ابتدای شروع شرکت داشته و از هیچ سرمایه‌ی خارجی نیز استفاده نکرده است. نصیحت پدر پیتر مبنی بر تلاش هرچه بیشتر و عدم وابستگی به افراد خارجی، او و همکارش را بر این داشته بود که شمار زیادی از وظایف اولیه را خودشان انجام داده و ساعات زیادی را برای بنا کردن پایه‌های شرکتشان صرف کنند. در ادامه، مصاحبه‌ی رحال با وبسایت inc را می‌خوانیم.چرا کسب و کار آنلاین خود را در زمینه‌ی صنایع غذایی تاسیس کردید؟خانواده‌ی پدری و مادری من هردو در زمینه‌ی آبمیوه و صنایع مرتبط کار می‌کنند. من ابتدا سعی داشتم تا در کسب‌وکار خانوادگی، شغلی برای خودم پیدا کنم؛ اما سیاست‌های دخلی آنها، اجازه‌ی استخدام من را در آن زمان نمی‌داد. در سال ۲۰۱۲ بود که مقاله‌ای در مورد راه‌اندازی کسب و کار تولید شکلات‌های پروتئینی و مغزدار مطالعه کردم. در این مطلب آمده بود که سرمایه‌ی مورد نیاز برای راه‌اندازی کسب و کاری این‌چنینی، حدود ۱۰ هزار دلار است.در واقع توضیحات تاسیس چنین کسب و کاری آن قدر آسان بود که هرکسی برای راه‌اندازی آن فقط به سرمایه‌ نیاز داشت. همان‌جا بود که به همراه دوستم جرد اسمیث تصمیم گرفتیم این تجارت را شروع کنیم. هرکدام از ما ۵ هزار دلار به عنوان سرمایه‌ی اولیه وارد شرکت کرد و هدفمان رسیدن به ارزش ۱۰ میلیون دلاری بود. چشم‌انداز ما، فروش مستقیم و آنلاین شکلات‌ها به صورت آنلاین بود.ما در ابتدا هدف رسیدن به ارزش ۱۰ میلیون دلار را در سر داشتیم. ولی رشد ما بسیار سریع‌تر و بهتر بود و سال گذشته به درآمد خالص ۱۳۱ میلیون دلار رسیدیم.چگونه خریدار مناسب را برای کسب و کار آنلاین خود پیدا کردید؟ما از طرف ۱۰ شرکت پیشنهاد خرید داشتیم و چهار عدد از آنها را بررسی کردیم. ما می‌دانستیم که چه نوع فروش و چه خریدارانی را دوست نداریم. به همین دلیل از همان ابتدا به دنبال فروش سهم یا قسمتی از RxBar نبودیم. هدف ما فروش کامل شرکت بود. در نهایت ما توانستیم در اکتبر سال گذشته، شرکت Kellogg را به عنوان خریدار نهایی انتخاب کنیم.چرا تصمیم به فروش کسب و کار آنلاین گرفتید؟ما ابتدا تصمیم به فروش شرکت نداشتیم؛ اما خریداران زیادی در سال گذشته به ما مراجعه کرده و باعث بحث و تبادل نظر میان من و شریکم شدند. ما دو راه پیش رو داشتیم و برای تصمیم‌گیری باید به اهداف اولیه‌ی تاسیس کسب و کار آنلاین رجوع می‌کردیم. راه اول این بود که این شرکت را به صورت خصوصی و میان خودمان اداره کنیم و به نوعی یک تجارت خانوادگی داشته باشیم. در این صورت رشد ما به سختی امکان پذیر بود و روندی منفعلانه انتظار ما را می‌کشید.انتخاب دوم فروش شرکت و مشارکت با سازمانی بزرگ‌تر بود که شهرت برند و شناخته شدن هرچه بیشتر آن را تضمین می‌کرد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم شرکت را به فروش برسانیم. ولی برای این تصمیم به دنبال خریداری بودیم که فرهنگ سازمانی مشابه داشته باشد و به عنوان بازوی رشد ما عمل کند.مدیریت شرکت هنوز هم بر عهده‌ی دشما است اما در داخل سازمانی بزرگتر کار می‌کنید. آیا با این شرایط کنار آمده‌اید؟وظیفه‌ی ما در RxBar تغییر نکرده و هنوز هم باید با قدرت به حفظ و پیشرفت آن کمک کنیم. به بیان دیگر ما اکنون مانند فرزندان شرکت جدید هستیم که فقط با عمکلرد مناسب و رو به رشد، می‌توانیم جایگاهی تضمین شده در سازمان جدید داشته باشیم، وگرنه انتخاب برای تغییر ما دور از ذهن نخواهد بود.بیشتر بخوانید: رفتاری که باعث عدم پیشرفت شما در محیط کار می‌شود رابطه‌ موفقیت شرکت‌های ‌‌B2B با رشد و درآمدزایی مشتریان چه زمانی تشویق به نزول کیفیت کار منجر می‌شود؟ پیشرفت تجربه‌ی کاربری در دوران تصمیمات غیر منطقی مصرف‌کنندگان کسب و کار آنلاین های موفق فضای پرنشاط خود را حفظ می‌کنند
https://www.zoomit.ir/2018/3/7/269333/rxbar-peter-rahal-exit-interview/

کلیدواژه : Foodsuccess
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان