وظایفی که باید از دوش کارآفرینان برداشته شود

مصاحبه‌هایی که با کارآفرینان مختلف انجام می‌شود، عموما با خاطراتی از روزهای اولیه که همه‌ی کارها به وسیله یک نفر انجام می‌شده، پر شده است. در روزهای اولیه، همه‌ی کارها اعم از رسیدگی‌های مالی، استخدام‌ها، انجام کارهای اداری و شمار زیادی دیگر، به وسیله گروه کوچک مؤسس و گاهی به وسیله یک نفر انجام می‌شود.پس از رشد شرکت، نیازها نیز افزایش می‌یابد و طبیعتا نمی‌توان تمام وظایف را به‌فقطیی انجام داد. مؤسس شرکت مجبور خواهد شد که استخدام‌های بیشتری انجام دهد و به مرور وظایفش را به دیگران محول کند. در مراحل اولیه این محول کردن کمی دشوار است؛ چرا که هیچ‌کس به اندازه‌ی کارآفرین، شرکتش را نمی‌شناسد و همراه کردن دیگران با اهداف کوتاه‌مدت و بلند‌مدت آسان نیست. علاوه بر آن، یک مقاومت طبیعی در کارآفرینان به‌ وجود می‌آید که اجازه‌ی محول کردن وظیفه‌ها و از دست دادن کنترل را نمی‌دهد.به‌هرحال همه‌ی کارآفرینان پس از مدتی متوجه می‌شوند که باید برخی از وظایف را از دوش خود بردارند. با رشد بیشتر کسب و کار، نیاز آن‌ها به کار‌های ضروری‌تر بیشتر خواهد شد و برخی موارد باید به‌طور کامل واگذار شوند. در ادامه‌ی این مطلب وبلیان به بررسی سه وظیفه‌ی ضروری می‌پردازیم که در اولین فرصت باید از لیست وظایف مؤسس شرکت یا کارآفرین حذف شوند.امور مالیشمار زیادی از کارآفرینان پس از مدتی که کارهای حسابداری و کنترل ورود و خروج مالی شرکت را انجام می‌دهند، به این باور می‌رسند که در این زمینه استاد هستند؛ اما وقتی یک حسابدار یا مدیرمالی حرفه‌ای وارد شرکت شود، متوجه می‌شوند که شمار زیادی از مسیر را اشتباه طی کرده‌اند.حسابداران با تخصص به‌خوبی با سیستم‌های مورد نیاز برای مدیریت مالی آشنا هستند و آن‌ها را به‌ کار می‌گیرند. آن‌ها با قوانین مالیاتی و کاغذبازی‌های ضروری آن آشنا هستند و قسمت زیادی از درگیری‌های آتی شرکت را کاهش خواهند داد. علاوه بر آن، مدیریت آن‌ها باعث می‌شود که دیدی کامل‌تر نسبت جریان سود و زیان شرکت پیدا کنید و با دانش مالی بهتر تصمیم‌ بگیرید.قطعا تمام کسب و کار آنلاین‌ها توانایی‌ استخدام مدیر مالی تمام وقت ندارند. در این مواقع پیشنهاد می‌شود از نیروهای دورکار، آزادکار یا حتی سرویس‌های آنلاین حسابداری استفاده کنید. نکته‌ی جالب توجه در این قسمت این است که با توجه به کمبود سرویس‌های آنلاین خدمات مالی در ایران و از طرفی، رشد روزافزون کسب و کار آنلاین‌ها، این حوزه را می‌توان به‌عنوان خدماتی با پتانسیل بالای رشد و کسب درآمد معرفی کرد.امور قانونیاین وظایف نیز از مواردی هستند که نمی‌توان در آن‌ها صرفه‌جویی کرد. تمام کارآفرینانی که در استخدام نیروهای با تخصص امور قانونی شرکت تعلل کرده‌اند، از این کار پشیمان هستند. آشنایی با قوانین بیمه و مالیات، حل کردن شکایت‌های احتمالی و مشاوره در قراردادها از مواردی هستند که فقط به دست با تخصصان این حوزه قابل انجام خواهند بود.در نتیجه اگر هنوز به دنبال وکیل یا مشاور حقوقی برای کسب و کار آنلاین نیستید، ممکن است در معرض خطر بزرگی قرار بگیرید. صرف‌ نظر از این که کسب و کار آنلاین شما چقدر سرمایه دارد، باید هرچه سریع‌تر برای انجام این امور به افراد حرفه‌ای مراجعه کنید:اقدامات قانونی ثبت شرکت، قرادادهای بیمه و اداره‌ی داراییمشاوره در زمینه‌ی قراردادهاقراردادهای کاری کارمندانقوانین جذب سرمایه و سرمایه‌گذاریقوانین ادغام و خرید شرکت‌هالیست بالا تعدادی از موارد کلی در این زمینه است و می‌توان آن را تا بینهایت گسترش داد. به‌طور کلی اگر در جایی احساس کردید به وکیل نیاز دارید و قوانین را به‌خوبی نمی‌شناسید، قطعا باید به دنبال یک با تخصص در این زمینه باشید.امور اداریامور روزمره‌ی اداری از مواردی هستند که زمان و هزینه‌ی زیادی از کارآفرینان هدر می‌دهند. این افراد پس از مدتی فقط باید زمانشان را روی شبکه‌سازی بیشتر، پرورش ایده‌های توسعه و همچنین پیشرفت محصولات معطوف کنند. به همین دلیل پرداختن به وظایف روزمره‌ی امور اداری خسته‌کننده و بی‌فایده خواهد بود.مقاله‌های مرتبط:چند روش برنامه ریزی مناسب برای زندگی یک کارآفریناگر کارآفرین هستید، از انجام این کارهای اشتباه پرهیز کنیدولی استخدام دستیار یا نیروی امور اداری به دقت بالایی نیاز دارد. نمی‌توان کارهای اداری شرکت را به فردی واگذار کرد که تجربه‌ی کافی ندارد یا با فضای کسب و کار آنلاین‌ها و شرکت‌های نوپا آشنا نیست. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود پیش از استخدام یک نیروی اداری تمام‌وقت یا پاره‌وقت، سؤال‌های زیر را از خود بپرسید:چه وظایفی را از این شخص انتظار دارم؟فرد مورد نظر باید چه مهارت‌هایی داشته باشد؟انجام این وظایف به چه مقدار زمان نیاز دارد؟وظیفه‌ی من در ارتباط با پیشرفت دادن این نیروی جدید چیست؟در نهایت به یاد داشته باشید که برنامه‌ریزی قسمت ضروریی است که باید پیش از محول کردن وظایف بالا انجام دهید. ابتدا اولویت شرکت خود را بیابید و سپس به ترتیب، موارد گفته‌شده را به دیگران محول کنید. در استخدام‌ها دقت کنید و همچنین از کمک سرویس‌های آنلاین بهره ببرید. در مجموع این نکته را به یاد داشته باشید که زمان شما ارزشمندترین دارایی است و باید قطعا در جای درست خرج شود.بیشتر بخوانید: کسب و کار آنلاین های موفق فضای پرنشاط خود را حفظ می‌کنند کسب و کار پرسود خود را با اجاره دادن تخصص شروع کنید برای کسب موفقیت در کسب و کار، به دنبال مد روز نباشید رهبران کسب و کار از تجربه‌های تلخ خود می‌گویند توصیه های انگیزه قسمت کارآفرینان موفق
https://www.zoomit.ir/2018/3/23/269932/tasks-all-entrepreneurs-must-give-up-immediately/

کلیدواژه : Assistantentrepreneurs
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان