تا 60 درصد تخفیف به مناسبت رونمایی از نسخه جدید وبسایت در کلیه محصولات.

چگونه در صنایع سنتی و بالغ نوآوری ایجاد کنیم

عموم استارتا‌پ‌ها، صنایع مدرن از فناوری‌های آی‌تی تا خرده‌فروشی‌های آنلاین و خدمات بر بستر اینترنت را به عنوان بازار هدف خود انتخاب می‌کنند. کار در این بازارها با مقاومت کمتری همراه بوده و شانس موفقیت در آنها بیشتر است.مقاله‌های مرتبط:نقش نوآوری و ساختارشکنی در مسیر موفقیت کسب‌وکارضروریترین نکته ای که باید در مورد نوآوری بدانیددر مقابل، برخی از کارآفرینان، تصمیم می‌گیرند که نوآوری‌های خود را در بازارها و صنایع سنتی امتحان کنند. آنها ایده‌های جدیدی در این صنایع دارند و تمام تلاش خود را به کار میگیرند تا آنها را متحول کنند. بازارهای سنتی زمان زیادی را مشغول به کار بوده‌اند و راه‌ها و نوآوری‌های متنوع در آنها امتحان شده و تثبیت شده‌اند. صنایعی مانند معدن‌کاوی، سال‌ها است که با روندهای ثابت و بدون نیاز به نوآوری، مسیر رشد و تعالی خود را طی می‌کنند.در این میان فعالان صنایع سنتی که به سمت نوآوری‌های جدید بروند، قطعا رشد قابل توجهی را تجربه خواهند کرد. تحقیقات نشان داده معادنی که به سمت فناوری‌های دیجیتال حرکت کرده‌اند، ۴۷ درصد پیشرفت عملیات را در کسب و کار خود شاهد شده‌اند. این فناوری‌های جدید در قسمت‌هایی مانند مدیریت هزینه و فرآیندهای تصمیم‌گیری به کمک مدیران آمده‌اند.  این آمارها باعث شده تا مدیران شمار زیادی از صنایع سنتی به دنبال به‌کارگیری راه‌های جدید در مدیریت و پیشبرد اهداف شرکتشان باشند.با بررسی آمارهای بالا به این نتیجه می‌رسیم که صاحبان صنایع بالغ به مرور متوجه فایده‌های نوآوری و خلاقیت در پیشرفت شده‌اند. آنها مقاومت آن‌چنانی نسبت به نوآوری ندارند. فقط موردی که باعث عقب افتادن فرآیند اجرای نوآوری‌های جدید به وسیله این مدیران می‌شود، تامل برای حصول اطمینان از سودده‌ بودن فناوری جدید است. آنها باید مطمئن شوند که فناوری جدید بازدهی مطمئنی داشته و علاوه بر آن، خللی در فرآیندهای اثبات شده‌ی قبلی ساخت نکند. به بیان دیگر فناوری جدید باید ارزش زمان و انرژی صرف شده برای اجرا را داشته باشد.پس از تایید نوآوری نیز، مدیران وظیفه‌ای جدید در قبال کارمندان سنتی خواهند داشت. آنها باید به کارمندان ثابت کنند که استفاده از روش‌های جدید مفید بوده و خطری نیز برای شغل آنها نخواهد داشت. در این میان، شرکت‌های که قصد فروش نوآوری‌های جدید به صنایع سنتی را دارند، راه دشواری در پیش داشته و باید در استراتژی‌های فروش خود بازنگری کنند.کارشناسان کسب و کار، همواره فروش را برابر با یادگیری می‌دانند. این بدان معنا است که در زمان تلاش برای فروش، پیش از اقدام به معرفی خدمات جدید، در مورد مشکلات موجود در صنعت تحقیق کنید. در صنایع سنتی، کمبود فناوری باعث جلوگیری از ساختار شکنی نمی‌شود. بلکه مدیران سنتی عموما از مواردی که برایشان روشن نیست، می‌ترسند. ترس دیگر، همراهی نکردن کارمندان است. مدیران علاوه بر ترس از تغییر ساختار تجهیزات، از ناراحتی کارمندان و همراهی نکردن شرکت به وسیله آنها نیز هراس دارند.به هر حال هر فعال کسب و کار آنلاینی باید خود را برای مواجهه با ایت مقاومت‌ها ساخت کند. همان‌طور که گفته شد وارد شدن به بازارهای سنتی چالش‌های زیادی دارد؛ اما فراموش نکنید که این بازارها خواهند توانست درآمد خوبی را نصیب فعلان خود بکنند. در ادامه به بررسی راهکارهای برای کاهش مقاومت مدیران سنتی در برابر نوآوری‌های کسب و کار آنلاین می‌پردازیم.بپذیرید که در آن صنعت با تخصص نیستیدشما هیچ‌گاه نمی‌توانید در میان مدیران باسابقه‌ی یک صنعت بالغ، ادعای تخصص صنعتی داشته باشید. پس قطعا نمی‌توانید فقط در مورد مصحول خود صحبت کرده و ادعا کنید که تمام مشکلات آنها را می‌شناسید. با پذیرش این حقیقت که شما فقط در حوزه‌ی کار (و فناوری) خود با تخصص هستید، نحوه‌ی صحبت کردن با مدیران صنایع بالغ را انتخاب کنید.پیش از جلسه با این مدیران، تحقیقی جامع روی بازار و مشکلات صنعتشان داشته باشید و سعی کنید از جزئیات عملکرد آن باخبر شوید. سپس به شناسایی مشکلات اصلی بپردازید و در جلسه‌ی معارفه، فقط روی حل آنها تاکید کنید. در نهایت آنها باید به این نتیجه برسند که شما در کار خود با تخصص هستید و می‌توانید از این تخصص در حل مشکلات صنعت استفاده کنید.نشان دهید که هدفتان حذف کردن آنها نیستصنایع سنتی به قدری گسترده شده‌اند که لغب غول برای آنها، زیاد نیست. آنها سال‌های سال در صنعت خود کار کرده‌اند و هزاران (بعضا میلیون‌ها) نیروی کار دارند. این گستردگی و ریشه‌دار بودن، آنها را به مواردی ترسناک برای مذاکره تبدیل کرده است.علاوه بر گستردگی ابعادی، نفوذ این صنایع به قدری در زندگی بشر افزایش یافته که یه هیچ‌وجه نمی‌توان آنها را با موارد جدید جایگزین کرد. ممکن است فرآیندهای اجرایی این صنایع تغییر کند اما ماهیت آنها هیچ‌گاه از بین نخواهد رفت. در نتیجه، استراتژی ترساندن مدیران این صنایع به از بین رفتن و شکست خوردن کامل، پاسخگو نیست. در عوض باید نشان دهیم که ارزش افزوده‌ی آنها را به خوبی درک کرده و فقط به فکر پیشرفت آن هستیم.اهمیت دادن به مشکلات را اثبات کنیدممکن است در جلسه با صاحبان صنایع سنتی، با این ادعا وارد شوید که فقط شما راه مشکلات را می‌دانید. در این حالت به احتمال زیاد موفق نخواهید بود. به جای این دعا، اثبات کنید که به مشکلات موجود اهمیت می‌دهید و همین اهمیت دادن، دلیل توانایی شما در حل مشکلات است.در مورد صنعت مورد نظر سوال کنید. فرآیندهای کاری روزانه و مشکلات رایج را درک کنید. علاوه بر آن، نیازهای اساسی این صنعت را نیز کشف کنید. فراموش نکنید که این مدیران به هر نوآوری جدید که روش‌های موفق قبلی را مورد چالش قرار دهد، با شک نگاه می‌کنند. پس در اولین قدم، با آنها ارتباطی مناسب ساخته و اعتماد ساخت کنید.زمان گذاشتن برای شناخت مشتریان، نه فقط به افزایش فروش شما کمک می‌کند، بلکه با این روش به مرور تغییرات جاری صنایع را درک کرده و ایده‌هایی برای پیشرفت هرچه بیشتر در همه‌ی زمینه‌ها کشف خواهید کرد. در نهایت، با اقدامات تحقیق شده، تاثیری ماندگار روی آن صنعت خواهید داشت.از تلاش برای جالب بودن خودداری کنیدافرادی که به شرکت‌های باسابقه کار کرده‌اند، می‌دانند که آنها به دنبال موارد جذاب و هیجان‌انگیز نیستند. به عبارتی شما نمی‌توانید محصولتان را فقط به خاطر جالب و زیبا بودن به فروش برسانید. در ارتباط با این شرکت‌ها فقط باید روی کاربردی بودن و مفید بودن نوآوری‌ها تمرکز کنید. از فرصت‌های ملاقات با مدیران این شرکت‌ها حداکثر استفاده را برده و به جای جذاب بودن، با تخصص بودن را نشان دهید.به دنبال توصیه‌نامه باشیدسعی کنید با افراد باسابقه و دانشمند صنعت مورد نظر ارتباط برقرار کنید. جلب اعتماد این افراد بهترین ابزار بازاریابی شما خواهد بود. پس از این مرحله دیگر شما نیازی به اثبات خود ندارید و افراد دیگر برای شما تبلیغ خواهند کرد. مدیران شرکت‌های سنتی نیز صحبت‌های افراد باسابقه در صنعت را بیشتر از صحبت‌های شما می‌پذیرند.در نهایت به این نکته توجه داشته باشید که تمامی صنایع به دنبال افزایش بهره‌وری هستند. صنایع بسیار قدیمی نیز به دنبال راه‌هایی برای افزایش کارایی و سرعت فرآیندهای خود هستند. به همین دلیل، از همان ابتدای توسعه‌ی محصول برای این صنایع، نیازهای آنها را شناسایی کنید. هرچقدر هم که محصول شما زیبا و جذاب باشد، بدون کارایی و درک نیازهای مشتری، خریداری نخواهد داشت. بیشتر بخوانید: نقش نوآوری و ساختارشکنی در مسیر موفقیت کسب‌وکار چرا کارآفرینان باید همیشه کنجکاوی خود را حفظ کنند چالش‌های ساختارشکنی در بازارهای بزرگ سنتی نوآوری به معنای چیزهای است که نمی‌دانیم استراتژی برند Under Armour برای رسیدن به موفقیت
https://www.zoomit.ir/2018/4/9/270578/ways-startups-help-time-tested-traditional-industries-evolve/

کلیدواژه : industryinnovation
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان