ردیابی چشم کاربر در طراحی سایت حرفه ای

ردیابی چشم و طراحی وب

از دهه‌ی ۱۸۰۰ وقتی که امیل جوال مشاهده کرد که چشمها حرکت روانی در سراسر کلمات در هنگام خواندن ندارد بلکه یک سری از توقف‌های کوتاه به نام خیره‌شدگی یا چشم‌پره دارد، ردیابی چشم مورد مطالعه قرار می‌گیرد. این کشف منجر به مطالعات در مورد امور مهمی در طول سالها از جمله کمک به افراد دارای معلولیت چشمی و بیماری تا چگونگی دیدن تبلیغات توسط افراد و بهبود روش خواندن شده است. با استفاده از این مطالعات در مورد ردیابی چشم شما می‌توانید بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کنید و خوانندگان بلند مدت بیشتری و طراحی کلی بهتری داشته باشید. بعد از بررسی مطالعات متعدد در مورد ردیابی چشم و طراحی وب، این لیست را فراهم کردم که به شما کمک می‌کند که باارزش‌ترین موارد را برای طراحی خود استفاده کنید.

افراد اول تیترهای بزرگ و با حروف درشت را می‌بینند

ممکن است وقتی که در حال طراحی هستید کمی توی ذوق بزند، ولی به یاد داشته باشید که کسانی که برای اولین بار سایت را می‌بینند، اول تیترها را می‌بینند. هرچه تیترها بزرگ‌تر و درشت‌تر باشد، احتمال بیشتری دارد که اطلاعات را منتقل کنند.

پاراگراف‌های کوچک‌تر و قطعات کوتاه‌تر از اطلاعات بهتر هستند

ممکن است از نظر دستور زبان تقسیم یک پاراگراف به دو پاراگراف نادرست باشد، ولی به دلایل متعدد، خوانندگان آنلاین جذب متن‌های بیش از حد بزرگ نمی‌شوند.

فضای منفی مهم است

فضای منفی با تمرکز بر توجه مشاهده‌گر عمل می‌کند. در طراحی وب‌سایت، فضای منفی چیزی است که در پشت ناوبری، لوگو، متن و تصاویر است. اگر فضای منفی به درستی استفاده شود، چشم‌های خواننده به طور منطقی اشیاء را در طراحی دنبال می‌کند و توجه‌اش متمرکز می‌شود. فضایی که در پشت محتوا ایجاد میشود، به طور نا‌خودآگاه برای خوانندگان جذاب است.

چشم‌ها به طور طبیعی به سمت عکس افراد و صورت‌ها کشیده می‌شوند

استفاده از عکس یک فرد در صفحه‌ی اصلی و صفحه‌ی «درباره‌ی سایت» باعث می‌شود که بازدیدکنندگان مدت بیشتری در صفحه بمانند. عکس افراد اعتماد ایجاد می‌کند و افراد وقتی به یک شرکت اعتماد کنند احتمال بیشتری دارد که به کسب و کار با آن بپردازند.

سمت چپ را فراموش نکنید

مطالعات ردیابی چشم نشان می‌دهد که چشم مشاهده‌کنندگان مدت زمان بیشتری بر سمت چپ صفحه متمرکز می‌شود. اگر مهمترین محتوای شما در یک نوار کناری است، آن نوار کناری را در سمت چپ صفحه‌ی وب قرار دهید. اگر مهم‌ترین در سمت راست است آن را به سمت چپ ببرید. حساس‌ترین مطالب و اطلاعات باید در سمت چپ متمرکز شود.

 

فونت‌ها مهم هستند

فونت‌هایی که خواندنشان آسان است، تجربه‌ی کاربری بهتری برای مشتری شما فراهم می‌کند. فورنت‌های sans serif آسان‌ترین فونت‌ها برای خواندن در یک نمایشگر  هستند. باید از فونت‌های تزيينی و آن‌هایی که سخت خوانده می‌شوند پرهیز شود یا کم استفاده شوند. خواندن آسان، مشتری‌های خوشحال ایجاد می‌کند.

اگر دنبال یک طراح وب هستید که تمام نیازهایتان را برآورده کند، وبلیان می‌تواند کمک کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان