افزایش فروش فروشگاه اینترنتی

درود

داشتم در مورد روش های ماثر افزایش فروش فروشگاه های اینترنتی توی ینترنت تحقیق میکردم که به یک انجمن جستجوی تخصصی فروشگاه های اینترنتی رسیدم.توی این انجمن مدیران فروشگاه های اینترنتی عضویت داشتند و داشتند در مورد روش های افزایش فروش فروشگاه های اینترنتی بحث میکردند و هر کس و هرکس نکته ای رو مطرح میکرد و تجربه خودش رو به اشتراک میگذاشت با خودم فکر کردم شاید اگر این نکته ها رو برای شما به صورت گلچین شده توی یک مقاله جمع آوری کنم بد نباشه. از اونجایی که همه این که توسط افرادی گفته شدند که تجربه کار توی زمینه فروشگاه های اینترنتی رو دارند ، خوندن این مقاله خالی از لطف نیست.

پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب برای محصولات

اولین نکته ای که به اون اشاره شده بود پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب برای محصولات فروشگاه بود.یکی از کاربران این جمله رو بیان کرده بود « پايه و اساس يك استراتژي موفق و موثر بازاريابي با موتورهاي جستجو ، انتخاب عبارت هاي كليدي درست است . » و در ادامه این مورد رو ذکر کرد که برای فروش بیشتر باید چند نکته رو رعایت کرد:
۱- پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب تجارت شما
۲- شناسایی مشتریان و اینکه شما چه خدماتی را میتوانید در حالت آنلاین به آنها ارائه کنید.
۳- اعتماد سازی برای کاربران و اینکه خود را برای مشتریان به صورت یک حرفه ای نشان دهید چون باعث میشه بیشتر اعتماد کنن
۴-پشتیبانی قوی به کاربران

انتخاب عنوان مناسب برای محصولات

شخص دیگری به اسم رضا یوسفی روش خوبی برای انتخاب عنوان محصولات ذکر کرد :

انتخاب صحیح عنوان صفحات ، یکی از رموز پیروزی است . . .

یکی از مهم ترین و موثرترین المان های یک صفحه که بیشتر مورد توجه روبات های جستجوگر قرار میگیره ، عنوان صفحه است . عنوان صفحه در عین کوتاهی باید در برگیرنده کلیدی ترین کلماتی باشه که بازدید کننده فروشگاه شما به دنبالش هست . توجه داشته باشید که عنوان صفحه نه باید بیش از حد کوتاه باشه و نه باید بیش از حد بلند! چیزی که الان خیلی من در جستجوی دوستان دیدم اینه که وقتی میخوان محصولی رو از طریق اینترنت خریداری کنن معمولا کلمه کلیدی که سرچ میکنن به صورت های زیر هست :
۱- “خرید اینترنتی ” + نام محصول مورد نیاز
۲- “فروش اینترنتی ” + نام محصول مورد نیاز
۳- “خرید پستی ” + نام محصول مورد نیاز
۴- “فروش پستی ” + نام محصول مورد نیاز
عموما از ترکیب های بالا استفاده میشه . به نظر میاد مثلا برای صفحات داخلی سایت که بیانگیر توضیحات یک محصول خاص هست میشه در عنوان دو تا از چهار ترکیب بالا رو به همراه نام محصول استفاده کرد به صورت ضربدری یعنی خرید اینترنتی با فروش پستی یا فروش اینترنتی با خرید پستی . در این صورت شما هم هر دو گزینه اینترنتی و پستی رو مورد استفاده قرار دادید ، هم از دو المان خرید و فروش استفاده کردید و هم نام محصول در عنوان صفحه شما هست . متاسفانه در اکثر سیستم های فروشگاه ساز یا سیستم هایی مثل وردپرس شما هر گزینه ای برای عنوان محصول وارد کنید عینا در عنوان صفحه هم نمایش داده میشه . در این حالت اگه عنوان محصول رو مطابق با الگوریتم بالا انتخاب کنید ظاهر غیر حرفه ای به فروشگاه خودتون میدید بهترین پیشنها من اینه که با یکی از دوستانی که به وردپرس مسلط هست یا با پشتیبانی فروشگاه سازتون تماس بگیرید و ازش بخواهید که عنوان صفحات محصولات رو طوری تغییر بده که اگه به فرض نام محصول x هست ، عنوان صفحه باشه “خرید اینترنتی x , فروش پستی x” . در ضمن توجه داشته باشید که حتما از ویرگول های انگلیسی استفاده کنید .

 

اعتماد سازی

ایجاد اعتماد برای مشتریان کاری بسیار سخت و زمان بر است.اگر شما بتوانبید بین مشتریان خود اعتماد ایجاد کنید مطمعا باشید اولین خرید آن ها از شما آخرین آنها نیست و حتما دفعه های بعد و بعد تر هم برای خرید به سایت شما مراجعه خواهند کرد.اعتماد سازی روش های خاص خود را دارد که من با جمع بندی گفته های دوستان به صورت خلاصه آن ها را مطرح میکنم :

  • جنس بنجل به مشتری های خود نفروشید!!!
  • جواب تماس ها را با خوشرویی ، خونسردی و شکیبایی به مشتری ها بدهید
  • پشتیبانی قوی به کاربران
  • حتما شماره تماس در سایت قید شود
  • حتماً به سرعت و در اسرع وقت به سوالات مشتری از طریق ایمیل پاسخ داده شود
  • ارائه گارانتی به مشتری در صورت خراب بودن محصول یک نسخه دیگر ارسال کنید
  • نوشتن توضیحات کامل برای محصول
  • برای نوشتن متن محصول بیشتر بر روی مزیتی که کار بر با محصول شما به دست میاره تمرکز کنید نه امکانات
  • پشتیبانی به مشتریان
  • دریافت نماد اعتماد

ظاهر زیبا و کارا

دیگر موردی که مشتری ها هنگام خرید بسیار به آن توجه خواهند کرد و در خرید از سایت شما بسیار ماثر است ظاهر سایت هست.بنده به شخصه از سایت هایی خرید میکنم که ظاهر بسیار شکیل و زیبایی داشته باشند.ظاهر سایت شما هرچه زیبا تر باشد شما را حرفه ای تر جلوه خواهد داد و این باعث جلب اعتماد مشتریان نیز خواهد شد.بنده قصد ندارم در این مقاله تبلیغی برای طراحی سایت فروشگاهی کنم ولی اگر شما به دنبال یک طراح برای طراحی فروشگاه اینترنتی میگردید میتوانید به بخش طراحی فروشگاه اینترنتی و نمونه کار طراحی سایت فروشگاهی مراجعه کنید.

این مقاله از انجمن شاپ کیپر جمع بندی و منتشر شده.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان