راه های موفقیت در تجارت الکترونیک

آیا می خواهید به انجام تجارت الکترونیک بپردازید؟ شما به یک USP نیاز دارید.                        

تعداد بسیار زیادی از سایت های تجارت الکترونیک موجود است. ممکن است شما یک سایت داشته و یا در فکر داشتن یک سایت تجارت الکترونیک باشید. بنابر این سوال من از شما این است:

USP شما چیست؟ ( Unique Selling Proposition )

USP  به معنای پیشنهاد فروش منحصر به فرد است.به این دلیل است که افراد باید از شما خرید کنند و نه از دیگران. شما هرگز فروشندگان بزرگ آنلاین را شکست نخواهید داد چنان چه هزینه های شما بالاتر، ترابری شما کند تر و تولیدات شما یکسان باشد. شما نیازمند چیزی متفاوت تر و بهتر خواهید بود. دلیلی که موجب خرید منحصر به فرد از شما شود.میتوانید مقاله آموزش افزایش فروش سایت فروشگاهی را نیز مشاهده کنید.

اگر چنین نباشد، هیچ گاه انتظار درآمدزایی از فروش آنلاین محصولاتتان را نداشته باشید.

شنیدن فروش چیزی از شما سخت است. در واقع واقعیت این است که شما موفق به شکست فروشندگان بزرگ نخواهید شد چنان چه محصولاتتان را با قیمت یکسان یا بالاتر به فروش برسانید.

راههایی برای پایداری شما در بازار تجارت الکترونیک وجود دارد.

  • فروش چیزی منحصر به فرد: چنان چه هیچ کس محصول شما را نداشته باشد و مردم محصولات شما را بخواهند، آنوقت شما قطعا یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد خواهید داشت.
  • داشتن نرخ های پایین تر: چنان چه بتوانید در رقابت پیروز شوید، آن وقت مردم از شما خرید خواهند کرد.
  • آسان و راحت بودن: چنان چه مردم مجبور به عبور از ده ها مرحله برای چک کردن محصول باشند، آنها قبل از وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود ، به طور ناگهانی سایت را ترک می کنند.
  • پیشنهاد سریع و حمل و نقل رایگان: هیچ کس تمایلی به پرداخت هزینه حمل و نقل ندارد و تقریبا همیشه پیشنهاد هزینه ترابری به صورت رایگان داده می شود.

شما مجبور نخواهید بود که تمامی مولفه های بالا را دارا باشید. اما باید حداقل یک مورد از این خصوصیات را دارا باشید.پیشنهاد ما مطالعه مقاله عوامل موفقیت سایت تجاری میباشد.

چگونه شما خود را متمایز می سازید

اینترنت سرشار از فروشگاه های تجارت الکترونیک می باشد. تفاوت شما چیست ؟ چنانچه شما قادر به پاسخگویی به این سوال نباشید آنگاه احتمال ناکامی  شما در تجربه تجارت الکترونیک بسیار محتمل خواهد بود. ممکن است طراحی وبسایت شما بسیار زیبا باشد اما هم چنان فروشی وجود نداشته باشد چنان چه راهی برای تمایز خود از دیگران نداشته باشید.

شما چیزی از برندهایی که خود را در بازار عرضه کرده اند می دانید. به عنوان مثال استارباکس. بدون شک آنها به دلیل قیمت های پایین تر شناخته شده نیستند. آنها به دلیل قهوه اعلا شناخته شده اند. به دلیل سرویس دهی دوستانه شان. به دلیل راحت و آسان بودنشان.

وال مارت یک مثال دیگر است. آنها به دلیل محصولات اعلا شناخته شده نیستند بلکه به دلیل دارا بودن قیمت های پایین شناخته شده اند.

بنابر این تله شما چیست؟ چگونه خود را با این شرایط هماهنگ می کنید؟ آیا USP خود را دارا می باشید؟ اگر چنین نیست هم اکنون زمان خوبی برای یافتن یک USP است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان